bruidspaar kussen met gasten

Hoe houd je de aandacht van je gasten vast, hoe zorg je dat de gasten plezier hebben en hoe zorg je ervoor dat je feest een succes wordt? De volgende 10 manieren zorgen ervoor dat hèt feest een groot succes wordt.

1. Wees georganiseerd

Een goede planning geeft een goede structuur aan de dag.

2. Sterk leiderschap

Er is één persoon nodig die ervoor zorgt dat de avond goed verloopt. Deze persoon houdt rekening met de planning en zorgt ervoor dat alles op de juiste tijd op de juiste plaats is. Meestal zorgt de weddingplanner of de ceremoniemeester hiervoor. Door dit leiderschap blijft je huwelijksdag goed doorlopen waardoor alles perfect op elkaar aansluit. Hoe groter het gezelschap, hoe belangrijker een leider.

3. Plannen

Hoe houdt een middelbare school 1500 tieners in bedwang. Precies, ze laten de tieners geen keuze tot wat ze zouden gaan doen. 09.15 wiskunde en om 10.00 geschiedenis. Dit is ook de manier waarop je de huwelijksdag het beste kan indelen. Geef de gasten niet de kans om zelf keuzes te maken. Als er niks te doen is, gaan de gasten misschien naar een andere ruimte. Laat alles doorlopen volgens het schema. Bijvoorbeeld: 19.00 uur cocktails, 20.00 uur de feestzaal gaat open, vervolgens een welkomstwoord door het bruidspaar, de taart aan snijden enz. en alles leidt uiteindelijk tot dansen!

4. Duidelijke aankondigingen

De bandleider moet eerst iedereen zijn aandacht trekken. Als iedereen stil is doet hij zijn aankondiging. Dames en heren, mag ik alstublieft uw aandacht voor de openingsdans! De gasten voelen zich meer betrokken en zijn enthousiaster als ze weten wat er gaat gebeuren.

5. Trek zo snel mogelijk de aandacht

Één van de beste manieren om op een geweldige manier het feest te beginnen, is door de band te laten spelen op het moment dat de gasten de feestzaal binnen komen. Op deze manier gaat iedereen eerder dansen en barst het feest los!

6. Nodig leuke gasten uit

Iedereen kent ze wel, van die vrienden die je er altijd bij kan hebben. Ze vrolijken het geheel op. Deze vrienden houden van dansen en inspireren de mensen die staan te kijken om de dansvloer ook te betreden. Het belangrijkste, ze zorgen voor een gezellige sfeer!

7. Ken je gasten

Denk erover na wie er op je bruiloft komen. Wat is hun leeftijd, waar komen ze vandaan en van wat voor muziek houden ze. Door deze vragen te beantwoorden krijg je een goed beeld van de gasten. Werk bijvoorbeeld samen met de bandleider om de muziek hierop aan te passen. Je gasten zullen dit appreciëren!

8. Positieve houding

Je hebt al je huiswerk gedaan, de uitnodigingen verstuurd en alle benodigdheden geregeld. Nu is het tijd om te genieten! Er wacht een geweldig feest waarbij alle mensen waar je om geeft bij aanwezig zullen zijn. Iedereen zal zien dat je een geweldige avond hebt en wil dit met je vieren. Er is genoeg tijd om met iedereen te praten en ga vooral dansen. Iedereen wil met de bruid dansen en zien dat je de tijd van je leven hebt!

9. Focus

Één van de grootste fouten die wordt gemaakt is het gebruik van meerdere ruimtes. Als je huwelijk in juni is en je ook de buitenpatio naast de feestzaal hebt gehuurd, zal binnen de kortste keren de helft van de gasten buiten van het geweldige weer staan te genieten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Houd de focus op de dansvloer. Er is 1 bruiloft bezig en niet 2 of 3 kleine bruiloften!

10. Boek extra tijd

Als je een grote bruiloft geeft, met meer dan 200 gasten, is het nuttig om extra tijd te boeken. Dit geldt zowel voor de huwelijksvoltrekking als het feest en de receptie. Hoe groter de groep, hoe groter de kans dat er iets uitloopt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here